Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Víceúčelová spotrovní hala
Holemy, Ondřej ; Párová,, Jitka (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se týká samostatně stojící víceúčelové sportovní haly se zázemím pro sportovce a diváky a k ní přidružené sportovní a regenerační centrum. Objekt je situován do městské části Brno Bohunice. Navržená stavba je rozdělena na jednopodlažní víceúčelovou sportovní halu a přístavbu o dvou nadzemních podlažích a částečným třetím nadzemním podlažím nad vstupní částí do objektu. Půdorysný tvar objektu tvoří obdélník se zapuštěnou vstupní částí. Nosnou konstrukci objektu tvoří kombinovaný stěnový a sloupový systém. Hlavní víceúčelová hala je zastřešena pomocí obloukových vazníků z lepeného lamelového dřeva, které jsou podporovány ocelovými sloupy, opláštěnými sendvičovými panely. Svislá nosná konstrukce přidruženého objektu je tvořena z keramických tvárnic. Vodorovnou nosnou konstrukci tvoří předpjaté stropní panely. Stavba je založena na plošných základech. Objekt je řešen bezbariérově pro sportovce i diváky.
Sandwich panels analysis under compressive load using finite elements methods
Seman, Matúš ; Löffelmann, František (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bachelor thesis deals with possibilities of numerical modeling failure mechanism in sandwich panels using final element methods. The first part of the thesis presents theoretical introduction to requirements of sandwich structures and either mathematic formulation of constitutive relations. The purpose of the thesis was to set suitable approcahes of formulation instability problems with applying on laboratory samples. The analysis was done using nonlinear solvers in programes Patran/Nastran and the results have been properly evaluated with experimental work and analytical approach.
Production buildings, Production of aquariums in Brno
Baková, Erika ; Klement, Miloš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
The aim of the bachelor thesis was to design a new industrial production hall for the production of aquariums for the company Akváriá Pavlica in Horní Heršpice. This project is based on an architectural study, which was developed within the subject AG035. The area of interest is located in the city part of Brno, Horní Heršpice. The plot is located at the edge of the suburban part of the city near the railway station. The building is located in the centre of the plot and is accessible by sidewalks for pedestrians, access roads with parking for cars and a bus, and a road with a handling area for trucks. Part of the design of the production hall was also the design of a water area on the plot, which would serve for representative purposes. The mass of the building consists of six trapezoidal modular blocks stacked together. The roof pitch and the leaning walls create a dynamic shape. The building envelope consists of sandwich panels and a glazed facade made of triple insulation glass, which together provide thermal insulation to the interior. The glass facade illuminates the exhibition and administrative area. The building is divided into four zones: the public zone, the production zone, the administrative zone and the technical building equipment zone. The interior partitions are made of lime-sand blocks, but the main supporting system of the building is a reinforced concrete skeletal structure. On pillars are placed steel trusses that support the roof structure. The roof surface is designed as a vegetation area and there are placed photovoltaic panels.
Analýza kompozitního sendvičového panelu za podmínek simulujících umístění na raketovém nosiči
Král, Martin ; Horníková, Jana (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá kompozitními sendvičovými panely, které v současnosti nacházejí uplatnění jako nosné konstrukce satelitů. Tento typ panelu obsahuje jádro z hliníkové voštiny a dva tenké laminátové potahy, vyztužené uhlíkovými vlákny. Laminátové potahy sendvičových panelů nabízí alternativu ke konvenčním hliníkovým potahům, která je výhodná především z důvodu snížení hmotnosti a zvýšení ohybové tuhosti panelů. V práci je provedena parametrická studie mechanických vlastností pro několik variant potahu sendvičových panelů. Jedná se o laminátové potahy, lišící se orientací vláken v jednotlivých vrstvách, a také o potah z hliníkové slitiny. Studie je rozdělena do dvou částí. V první části je zkoumána deformačně-napěťová odezva sendvičového panelu, který je na okrajích prostě podepřený a tlakově zatížený. Výpočet odezvy je proveden pomocí MKP a verifikován metodou součtu nekonečné řady. V druhé části je zkoumána deformačně-napěťová odezva spoje, (uzlu) dvou sendvičových panelů, který je namáhán náhodnými vibracemi, mající za cíl simulovat mechanické prostředí raketového nosiče při vzletu nosné rakety. Odezva je vypočítána pomocí MKP a verifikována experimentem na vibrační stolici pro zvolenou variantu laminátového potahu sendvičových panelů. Výsledky práce lze využít pro návrh stínící přepážky rentgenového zobrazovacího přístroje (SXI), který je součástí vybavení vesmírné družice projektu SMILE.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Běhůnek, Ondřej ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby Autocentra VW v Mikulově. Dokumentace navazuje na studii vypracovanou během letního semestru akademického roku 2019/2020, v rámci předmětu AG033. Cílem studie bylo vypracovat dispozici, funkční a architektonické řešení. Bakalářská práce rozpracovává tuto studii do podrobnosti dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. Místo stavby se nachází na Jižní Moravě, na severozápadním okraji města Mikulov v areálu bývalého JZD. Objekt je napojen na místní komunikaci ul. Jiráskova dvěma vjezdy, na které navazuje asfaltová komunikace kolem celého objektu. Kolem ní jsou rozmístěny parkovací plochy pro návštěvníky a zaměstnance, dále odstavné plochy pro servisovaná vozidla a pro vozidla určená k prodeji. Objekt je dělen do více funkčních celků, zejména prodej nových automobilů, s administrativním zázemím, prodej náhradních dílů s příručním skladem a autorizovaný servis, se zázemím pro zaměstnance a skladem náhradním dílů. Tyto celky se odráží v hmotě stavby, tvořené třemi kvádry, různě výškové uzpůsobenými dle požadavků na světlou výšku provozu. V prvním, jednopodlažním kvádru se nachází prodejní část, v prostředním, dvojpodlažním kvádru, skladování a prodej náhradních dílů v přízemí, administrativní část ve druhém podlaží. Ve třetím kvádru je servis a jeho zázemí. Části jsou vzájemně propojeny a tvoří tak jeden souvislý objekt. Stavba z architektonického hlediska vychází z okolní průmyslové zástavby a je opláštěna titanzinkovým předsazeným perforovaným pláštěm. Oslunění stavby je zajištěno rozsáhlými prosklenými stěnami po stranách stavby, v druhém podlaží okny. Dále je objekt osvětlen pomocí střešních světlíků. V interiéru prodejní a administrativní části je dominantou ocelové konzolové schodiště, propojující tyto dva celky. Stavba je navržena dle zásad pro bezbariérové užívání.
Autosalon se servisem
Pavlíček, Jiří ; Nespěšný, Ondřej (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby autosalonu se servisem. Novostavba je umístěna v Brně v katastrálním území městské části Královo Pole. Jedná se o samostatně stojící nepodsklepený objekt, který je umístěn na lichoběžníkovém pozemku s rovinným terénem. Objekt je rozdělen na dvě části, a to na část autosalonu a servisu. Obě tyto části jsou spolu stavebně i provozně propojeny. Objekt autosalonu je navržen jako dvoupodlažní objekt, sloužící pro výstavu osobních automobilů a tvoří technické a hygienické zázemí, a především administrativní část obou objektů. Objekt servisu je navržen jako jednopodlažní nepodsklepený objekt, ve kterém jsou umístěny pracovní prostory servisu a potřebné sklady. Nosný konstrukční systém autosalonu tvoří železobetonové sloupy společně s keramickým zdivem, u objektu servisu to jsou železobetonové sloupy s lehkým sendvičovým panelem. Základy objektu tvoří prefabrikované kalichové patky v kombinací s železobetonovými prefabrikovanými prahy, a základová podkladní deska s pasy z prostého betonu. Zateplení objektu autosalonu je pomocí izolačních desek z čedičové vlny opláštěnou provětrávanou fasádou s profilovaným obkladem z tahokovu. Proslunění v místnosti showroomu zajišťuje prosklená sloupko-příčková fasáda v kombinaci s plastovými okny a dveřmi. Stropní konstrukce jsou řešeny pomocí předem předpjatých stropních panelů Spiroll. Nosnou konstrukci střechy u obou objektů zajišťují předem předpjaté železobetonové vazníky v kombinací s trapézovými plechy a izolací z minerální vlny a PIR desek. Zastřešení objektů tvoří plochá střecha s klasickým pořadím vrstev s hydroizolační vrstvou z měkčeného PVC.
Vliv stárnutí na vlastnosti sendvičových materiálů
Smékal, Aleš ; Löffelmann, František (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
První část práce se zabývá obecným popisem sendvičových materiálů. Počínaje skládáním jednotlivých částí sendvičového panelu, způsobu přenosu zatížení, možného vlivu prostředí na lepidlo a zkoušení hotového sendvičového panelu. Druhá část práce je i jejím cílem, experimentálně stanovit degradaci mechanických vlastností sendvičových panelů s kovovými potahy a jádrem po 15 -ti letech stárnutí ve vzdušné atmosféře a po zrychleném stárnutí působením vlhkého tepla a solného prostředí.
Administrativní budova
Frieda, Jan ; Pilgr, Milan (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout nosnou ocelobetonovou konstrukci pětipodlažní administrativní budovy s půdorysnými rozměry 35 x 50 m. Navržená budova má půdorysný tvar písmene L, plochou střechu a atiku po celém obvodu. Největší část půdorysu zaujímá zóna kanceláří o rozměrech 48,60 x 18,90 m. Přilehlá zóna komunikační a sanitární má rozměry 13,50 x 15,90 m. Konstrukční výška podlaží je navržena 3,60 m, celková výška budovy činí 18,70 m. Spřažená ocelobetonová stropní konstrukce se skládá z příčně kladených průvlaků a na nich kloubově připojených stropnic. Zabudované bednění (trapézový plech) má žebra orientovaná kolmo na stropnice. Spřažení je obousměrné. Konstrukce bude řešena ve 2 variantách. Varianta č.1 předpokládá jak kloubová spojení průvlaků se sloupy, tak i stropnic (v místě sloupů) se sloupy. Ve variantě č.2 jsou průvlaky rámově spojeny se sloupy a dohromady tak budou vytvářet příčné 2D rámy s kloubovým připojením podélných stropnic. Nosná konstrukce střechy je řešena obdobně jako stropní, přičemž železobetonová deska bude nahrazena ztužidly v rovině střechy a samonosnými žebrovými sendvičovými panely. Svislé opláštění budovy zajišťují sendvičové izolační panely a pásová okna. Použitý typ oceli je S355. Budova je projektována pro lokalitu Hradec Králové. Normy a podklady použité při tvorbě návrhu nosné konstrukce jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Výsledkem této práce je statický výpočet s posouzením všech prvků vybrané (nejvhodnější) varianty nosné konstrukce, výkresová dokumentace a technická zpráva.
Aplikace sendvičové konstrukce na formulový vůz
Žídek, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací sendvičové konstrukce na vůz Formule Student, který nahradí stávající trubkový rám při splnění požadavků FSAE. Úvodní část práce popisuje mezinárodní soutěž Formule Student včetně týmu TU Brno Racing. Poté jsou uvedeny důležitá pravidla pro konstrukci rámů a kompozitních monokoků. Pro zvolenou technologii výroby jsou zjištěny pevnostní parametry potahů z uhlíkových a hybridních vláken. Další část práce pojednává o návrhu sendvičového panelu za využití analytického výpočtu pro určení jeho ohybové tuhosti. Na základě těchto návrhů jsou provedeny tříbodové ohybové a smykové zkoušky. Pomocí MKP simulace je zjištěna torzní tuhost trubkového rámu a koncepce monokoku z navržených sendvičových panelů. Závěr práce je věnován shrnutí získaných poznatků a možnému postupu výroby monokoku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.